Wil jij beter leren dansen en/of je verder ontwikkelen in klassiek ballet? Dan ben je bij de Zwolse Balletschool aan het juiste adres.

Je kunt bij ons terecht voor balletlessen voor alle leeftijden en alle niveaus. Van peuterdans tot ballet voor volwassenen. Van beginners tot gevorderden.

Peuterdans cursus

Onze peuterdans cursus is een 10-weekse cursus voor de allerkleinste balletdansers vanaf 2,5 jaar.

Kleuterdans

Voor kinderen van 3,5 t/m 5 jaar bieden wij kleuterdans lessen aan.

Het verschil tussen kleuterdans en peuterdans is dat peuterdans in cursusvorm wordt gegeven en kleuterdans een vaste les is op ons lesrooster, welke dus ook het hele dansseizoen wordt gegeven.

Bovendien dient er bij peuterdans een ouder mee te doen in de les. Bij de kleuterdans is dat niet meer het geval.

Doe gerust een proefles kleuterdans voordat je besluit definitief op kleuterdansles te gaan.

Ballet kind

Vanaf 6 jaar kunnen kinderen op balletles, ook wel ballet dance genoemd.

Deze lessen kennen een vaste lesopbouw. Van oefeningen aan de ballet barre tot een prachtige choreografie in onze speciale balletzaal met spiegelwand.

Ballet voor volwassenen

Ook wanneer je 18+, 21+, 30+ of zelfs 50+ bent, ben je van harte welkom bij de Zwolse Balletschool.

Ballet voor volwassenen is onder andere goed voor de houding, kracht- en spierontwikkeling, de conditie en het brein.

Daarnaast is klassiek ballet gewoon heerlijk om te doen.

Ballet op spitzen

Veel danseressen dromen ervan om ooit op spitzen te mogen dansen. Echter is ballet op spitzen niet voor iedereen weggelegd.

De voeten dienen (redelijk) te zijn uitgegroeid en de benen dienen dusdanig ontwikkeld te zijn om op spitzen te kunnen en mogen dansen.

Daarnaast is het een vereiste dat je (veel) ervaring hebt in klassiek ballet. Daarom is spitzen ballet alleen voor gevorderde dansers (niveau 3 of 18+).

Niveauklassen klassiek ballet

Naast de gewone balletlessen, bieden wij ook niveaulessen voor gevorderde balletdansers, de zogenoemde Niveau 1, Niveau 2 en Niveau 3.

In deze lessen is er meer uitdaging, krijgen de dansers ook theorie én krijgen ze uiteindelijk (in Niveau 3) de kans om op spitzen te dansen.