NOAH SAGET

Noah Saget

Danservaring

Toen ik vier jaar oud was, ben ik begonnen met klassiek ballet in de kleine balletschool in het dorp in Duitsland waar ik ben opgegroeid. Op een speelse manier leerde ik mijn eerste danspassen en daarna ben ik nooit meer gestopt met leren.

Naast de wekelijkse balletles ben ik vanaf mijn negende begonnen met het volgen van de lessen modern en jazz. Sinds mijn dertiende kwamen daar alleen nog maar meer lessen bij.

Bij verschillende dansscholen ben ik ‘modern dance’ of ‘contemporary dance’ lessen gaan volgen. Snel was de wens geboren om later iets met dans of kunst te doen. Naast alle danslessen was ik namelijk ook altijd bezig met beeldende kunst en theater.

Nadat ik in 2018 mijn school afgesloten had, heb ik drie semesters ‘Dans en Theater in sociaal-artistieke context’ gestudeerd op een kleine hogeschool in Duitsland. Ik besloot deze studie niet af te ronden omdat ik mijn focus volledig op dans wilde leggen en de hogeschool mij niet kon leren wat ik graag wilde leren. Tijdens mijn zoektocht naar een opleiding die wel kon bieden wat ik wilde, kwam ik in Nederland terecht.

Sinds september 2020 studeer ik Docent Dans op de ArtEZ Hogeschool voor de Kunsten in Arnhem. Ik hoop deze studie in juli 2024 af te mogen ronden.

Mijn fascinatie voor Ballet is altijd gebleven, maar ik houd evenveel van moderne dans en improvisatie.

Dansstijl

Ballet, Modern, Improvisatie

Opleiding

B.A. Docent Dans, ArtEZ Hogeschool voor de Kunsten Arnhem